|
ΣυμπληÏώστε για τη Δυναμική ΕπικÎντÏωση την αντίστοιχη φόÏμα εγγÏαφής σήμεÏα για να μποÏÎσετε και σεις να μας στείλετε τα σχόλια και τις εÏωτήσεις σας. Η συμμετοχή αυτή είναι δωÏεάν. Τα Ï€Ïοσωπικά σας στοιχεία δεν ανακοινώνονται στους πίνακες των απαντήσεων αλλά μόνο το πεÏιεχόμενο της τοποθÎτησής σας, το οποίο θα μποÏοÏσε να ενδιαφÎÏει και άλλους επισκÎπτες της ιστοσελίδας.
|
ΧÏησιμοποιήστε τη φόÏμα συζήτησης για να μπείτε και σεις στη συζήτηση.
|
09406
|
fe101
|
Γιατί γίνεται διάκÏιση Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï ÎºÎ±Î¸Î±Ïής, φωτεινής και ελεÏθεÏης συνείδησης; Δεν είναι και τα Ï„Ïία χαÏακτηÏιστικά της ίδιας μοÏφής συνείδησης; Και που αναφÎÏεται αυτή η συνείδηση, στο νου, στο πνεÏμα ή την ψυχή;
|
|
<EsoPhos>
|
|
Η συνείδηση αυτογεννάται και αυτοπÏοσδιοÏίζεται επιτάσσοντας όλα τα συστατικά μÎÏη της ÏπαÏξης (ανθÏώπινης ή μη ανθÏώπινης) με απαÏάβατο ÏŒÏο την εξÎλιξή της. ΕπομÎνως δεν μποÏοÏμε να εντοπίσουμε την υφή της αποκλειστικά στο νου ή στο πνεÏμα ή στην ψυχή. Η καθαÏή, η φωτεινή και η ελεÏθεÏη συνείδηση είναι Ï„Ïεις διαφοÏετικÎÏ‚ ποιότητες συνείδησης, για την ακÏίβεια Ï„Ïεις διαφοÏετικÎÏ‚ βαθμίδες της ανθÏώπινης συνειδητότητας, άÏα Ï„Ïία διαφοÏετικά χαÏακτηÏιστικά της ίδιας μοÏφής συνειδητότητας (της ανθÏώπινης) και όχι της ίδιας μοÏφής συνείδησης. ΥπάÏχουν και άλλες ποιότητες συνείδησης αλλά δεν ενδιαφÎÏουν αυτή τη στιγμή. Η καθαÏή συνείδηση (όχι μόνο με την ηθική Îννοια), είναι η απαλλαγμÎνη από την Ï€Ïοκατάληψη και τις ενοχÎÏ‚, άÏα μποÏεί να στηÏίξει κάθε σκÎψη και κάθε Ï€Ïάξη ενός ανθÏώπου θετικά και δυναμικά. Η φωτεινή συνείδηση δεν ευεÏγετεί μόνο τον συγκεκÏιμÎνο άνθÏωπο αλλά εμπνÎει θετικά και αυτοÏÏ‚ που τον πεÏιστοιχίζουν. Η ελεÏθεÏη Ï„Îλος συνείδηση, απαλλαγμÎνη από κάθε πλάνη και φοβία, χαÏακτηÏίζει τις λιγοστÎÏ‚ ανθÏώπινες μοÏφÎÏ‚ που οδηγοÏν με την παÏουσία τους και μόνο, ψυχÎÏ‚ και πολιτισμοÏÏ‚.
|
09405
|
mk101 & dv101
|
Τι σημαίνει επικοινωνία Ï€Ïος τα Îξω και Ï€Ïος τα μÎσα; Πως σχετίζονται με την Ï€Ïοσωπικότητα και την ατομικότητα; Η Δυναμική ΕπικÎντÏωση είναι επικοινωνία του μÎσα με το Îξω και αντίστÏοφα; Αν η Δυναμική ΕπικÎντÏωση συνδυάζεται με την Ï€Ïοσωπικότητα και την ατομικότητα μόνο, γιατί δεν συνδυάζεται και με τη συνειδητότητα;
|
|
<EsoPhos>
|
|
Η επικοινωνία είναι το κοινό γνώÏισμα των όντων στο σÏμπαν. Για να επιβεβαιώσει Îνα ον την ÏπαÏξή του χÏειάζεται να αναπτÏξει μια μοÏφή επικοινωνίας. Όποτε υπάÏχει εξωτεÏικός ανταποκÏιτής, τότε επικοινωνεί Ï€Ïος τα Îξω, αλλιώς επικοινωνεί Ï€Ïος τα μÎσα. Ο «Ï†Î¿ÏÎας» της Ï€Ïος τα Îξω επικοινωνίας είναι η συμπεÏιφοÏά του και ο «Ï†Î¿ÏÎας» της Ï€Ïος τα μÎσα επικοινωνίας είναι η αυτογνωσία (ότι και να σημαίνουν αυτά τα δÏο, στα διάφοÏα επίπεδα ÏπαÏξης).
Η συμπεÏιφοÏά μας λοιπόν συνθÎτει το «Ï€Ïόσωπο» με το οποίο εκθÎτουμε τον εαυτό μας στο πεÏιβάλλον γι' αυτό και συνδÎεται στενά με την Ï€Ïοσωπικότητα. Αντίθετα, Ï€Ïος τα μÎσα αναπτÏσσουμε ενδοσκοπικÎÏ‚ διαδικασίες. Αντιλαμβανόμαστε, πεÏιεÏγαζόμαστε και εÏμηνεÏουμε τον εαυτό μας σαν «Î¬Ï„ομο» διακÏιτό μÎσα σ’ Îνα συνολικό κόσμο. Έτσι η Ï€Ïος τα μÎσα επικοινωνία μας συνδÎεται με την ατομικότητα.
Είτε Ï€Ïος τα μÎσα είτε Ï€Ïος τα Îξω επικοινωνοÏμε, οι κανόνες της επικοινωνίας είναι ίδιοι: Ï€Ïώτος κανόνας, για να επικοινωνήσεις Ï€ÏÎπει να καταστήσεις γνωστή (να εκθÎσεις) την παÏουσία σου. ΔεÏτεÏος κανόνας, η μοÏφή της επικοινωνίας σου αντανακλά πάντα τις Ï€ÏοθÎσεις σου. ΤÏίτος κανόνας, Σε μια επικοινωνία παίÏνεις ότι δίνεις, ποτΠτο αντίστÏοφο. ΤÎταÏτος κανόνας, την επικοινωνία την ξεκινά πάντα η πλευÏά που Îχει την ανάγκη. Δεν υπάÏχει εδώ ο κατάλληλος χώÏος για να επιχειÏηματολογήσει κανείς πάνω σ΄αυτοÏÏ‚ τους κανόνες αλλά φαίνεται τελικά ότι Ï€Ïόκειται για κανόνες χωÏίς εξαιÏÎσεις. Η Δυναμική ΕπικÎντÏωση επιδιώκει την εφαÏμογή αυτών των κανόνων με το όπτιμουμ των αποτελεσμάτων.
ΤώÏα, ο συνδετικός ιστός που διÎπει κάθε μοÏφή και κάθε επίπεδο επικοινωνίας, εσωτεÏικής ή εξωτεÏικής, είναι η συνειδητότητα. Η συνειδητότητα δεν είναι η συνείδηση Îτσι απλοϊκά. Η συνειδητότητα είναι η ικανότητα που Îχει Îνα ον να παÏάγει συνείδηση, άσχετα με το πότε αποφασίζει να την παÏάγει ή αν την παÏάγει καν. Όταν λÎμε ότι ο άνθÏωπος είναι όν υψηλής συνειδητότητας, υπονοοÏμε ότι Îχει μÎσα στις Ï€ÏοδιαγÏαφÎÏ‚ του το πεÏιθώÏιο να αναπτÏξει εξαιÏετική συνείδηση και όχι ότι ήδη την κατÎχει αυτή τη συνείδηση. Εν πάση πεÏιπτώσει το είδος της συνειδητότητας καθοÏίζει και το επίπεδο επικοινωνίας (ανθÏώπινο, ζωώδες, μηχανικό κλπ) ενώ η ποιότητα της συνείδησης καθοÏίζει τη διαÏγεια της επικοινωνίας (Ïποπτη, καθαÏή, φωτεινή κλπ). Ο κανόνας εδώ, ο Ï€Îμπτος ας ποÏμε σε σχÎση με τους πιο πάνω Ï„ÎσσεÏεις, είναι ότι η επικοινωνία είναι εφικτή μόνο στο επίπεδο της χαμηλότεÏης (σε συνείδηση) πλευÏάς.
|
09404
|
yp101
|
Γιατί να υπάÏχει αντιστοιχία του νου με το αληθινό, της ψυχής με το σωστό και του σώματος με το Ï€Ïαγματικό; Είναι ποτΠδυνατόν αυτÎÏ‚ οι Ï„Ïεις Îννοιες να μην συμφωνοÏν και να μην συνεÏγάζονται Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï„Î¿Ï…Ï‚;
|
|
<EsoPhos>
|
|
Η αντιστοιχία Ï€ÏοκÏπτει από την ίδια τη λειτουÏγική κάθε λÎξης. Το αληθινό το κατανοοÏμε, άÏα απευθÏνεται στο νου. Το σωστό το αποδεχόμαστε, άÏα απευθÏνεται στην ψυχή. Το Ï€Ïαγματικό το βιώνουμε, άÏα απευθÏνεται στο σώμα. Η ιδανική λοιπόν σχÎση θα ήταν το βίωμα, η αποδοχή και η κατανόηση να συνυπάÏχουν. Δυστυχώς τις πεÏισσότεÏες φοÏÎÏ‚ δεν γίνεται Îτσι. Όλοι Îχουμε Ï€ÏοσωπικÎÏ‚ εμπειÏίες απ’ αυτή τη διαπίστωση.
ΔÏο μάÏÏ„Ï…Ïες ενός δυσάÏεστου συμβάντος αφηγοÏνται με διαφοÏετική συναισθηματική φόÏτιση το συμβάν. Ο Îνας παÏαδÎχεται την ενοχή και ο άλλος την αθωότητα του υπαίτιου. Παϒ όλα αυτά η εκδοχή των Ï€Ïωταγωνιστών του συμβάντος είναι επίσης διαφοÏετική από εκείνη των μαÏÏ„ÏÏων. Αν όμως Ï€Ïόκειται να αποδοθοÏν ευθÏνες τότε χÏειάζεται ο εμπειÏογνώμων που θα αποτιμήσει τις μαÏÏ„Ï…Ïίες, το γεγονός και τις συνÎπειες. Κι αν μÎσα στο συμβάν υπάÏχει και απώλεια, τότε με πιο κÏιτήÏιο αξιολογοÏνται οι συνÎπειες, με το κÏιτήÏιο του παÏατηÏητή ή με το κÏιτήÏιο του πάσχοντα;
Μια παÏÎα φίλων οÏγανώνει μια εκδÏομή. Î Ïιν την εκδÏομή οι γνώμες διίστανται, ο καθÎνας Îχει τη δική του Ï€Ïόταση βασισμÎνη στις δικÎÏ‚ του εμπειÏίες. ÎœÎχÏι εδώ όλα αναμενόμενα. Όμως και μετά την ευχάÏιστη εκδÏομή η απόψεις δεν συμφωνοÏν απολÏτως. Που λοιπόν ταυτίζεται το Ï€Ïαγματικό με το σωστό και το αληθινό;
Μήπως ταυτίζονται στην επιστήμη; Θα ÎÏ€Ïεπε! αλλά πάλι δεν συμβαίνει πάντα. Όταν οι επιστήμονες μεÏοληπτοÏν πως να είναι ακÎÏαια η επιστήμη τους; Δεν χÏειάζονται πολλά λόγια. Ας διαβάσουμε τα επιστημονικά άÏθÏα και ας παÏακολουθήσουμε τις διαμάχες των διαφόÏων σχολών.
Κι αν πάμε στον τομÎα της φιλοσοφίας; Ίσως ακόμα πιο δÏσκολα. Ο κάθε στοχαστής ισχυÏίζεται ότι Îχει δίκιο και πιθανότατα όλοι οι άλλοι άδικο.
Τη δÏαματική σχÎση (ναι δÏαματική) αληθινοÏ, οÏÎ¸Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ Ï€ÏÎ±Î³Î¼Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Î¼Îµ ανεπανάληπτο Ï„Ïόπο δίδαξαν οι αÏχαίοι Ï„Ïαγικοί. Το μεγαλείο του ανθÏώπου αναδÏεται ακÏιβώς μÎσα από τις αντιφάσεις του. Γιατί όποιος κατοÏθώνει να παÏαμÎνει όλβιος παÏά τις τόσες αντιφάσεις, ανδÏώνεται τελικά σαν άνθÏωπος. Στη δική μας «ÏƒÏ…ζήτηση» θα λÎγαμε: είναι δυναμικά επικεντÏωμÎνος.
|
09403
|
sd101
|
Πως σχετίζονται ή συνδυάζονται οι Ï„Ïεις εκδηλώσεις ή δÏάσεις που αναφÎÏονται στη «ÏƒÎºÎ¿Ï€Î¹Î¼ÏŒÏ„ητα» με άλλες εκδηλώσεις ανθÏώπινες όπως: συναίσθημα, λογική, θÎληση, αισθητική κτλ; Παίζουν αυτά τα τελευταία κάποιο Ïόλο στη τεχνική της Δυναμικής ΕπικÎντÏωσης;
|
|
<EsoPhos>
|
|
Αν παÏαστήσουμε την ανθÏώπινη ÏπαÏξη με Îνα δÎνδÏο, τότε μποÏοÏμε να ποÏμε ότι η Ïίζα αντιστοιχεί στη φυσική υπόσταση γιατί αναγκαστικά πάνω της εδÏαιώνεται ολόκληÏη η ÏπαÏξη (ολόκληÏο το δÎνδÏο). Ο κοÏμός είναι η ψυχική δομή του ανθÏώπου γιατί εκεί γίνεται η όσμωση όλων των μηνυμάτων όπως γίνεται και η κυκλοφοÏία των χυμών στον κοÏμό του δÎνδÏου. Το φÏλλωμα Ï„Îλος είναι οι διανοητικÎÏ‚ λειτουÏγίες, από τις πιο χονδÏοειδής μÎχÏι τις πιο λεπτοφυείς. Η Ïίζα φÎÏνει στο δÎνδÏο τα βαÏιά μÎταλλα όπως η φÏση του ανθÏώπου γεÏεται την Ï„ÏαχÏτητα του πεÏιβάλλοντος, τη βαÏÏτητα και την Ï„Ïιβή. Το φÏλλωμα Ï€ÏοσφÎÏει στο δÎνδÏο το ηλιακό φως, όπως η διάνοια Ï€ÏοσφÎÏει στον άνθÏωπο την «Ï†ÏŽÏ„ιση». Όσο το δÎνδÏο αναπτÏσσεται αυξάνουν τα κλαδιά και το φÏλλωμα. Όσο ο άνθÏωπος εξελίσσεται αυξάνουν οι ποιότητες που Îχει και εμφανίζει χαÏακτηÏιστικά άλλοτε αδÏά, όπως Îντονα συναισθήματα, ψυχÏή λογική, δυνατή θÎληση (δηλαδή ισχυÏά κλαδιά στον κοÏμό του δÎνδÏου), άλλοτε λεπτά και ευαίσθητα όπως αισθητική, ευγÎνεια κλπ. Δεν είναι εÏκολο να πει κάποιος τι απ’ αυτά είναι πιο Ï€Î¿Î»Ï ÏˆÏ…Ï‡Î®, πιο Ï€Î¿Î»Ï Î´Î¹Î¬Î½Î¿Î¹Î± και πόσο απÎχουν από τη φÏση. Το δÎνδÏο είναι Îνα και η ανθÏώπινη ÏπαÏξη μια ολότητα. Εκείνο όμως που είναι εÏκολο να διαπιστώσει κανείς, είναι η αλληλουχία και επαλληλία αυτών των γνωÏισμάτων. Μια Ï€Ïοσπάθεια λοιπόν της Δυναμικής ΕπικÎντÏωσης είναι η επιτυχής ιεÏάÏχηση και σÏμπÏαξη όλων των φυσικών, ψυχικών και διανοητικών γνωÏισμάτων.
|
09402
|
ak101
|
Είναι ποτΠδυνατόν να ευθυγÏαμμίσει όλες του τις ικανότητες Îνας άνθÏωπος; Τι θα συμβεί τότε;
|
|
<EsoPhos>
|
|
Îαι είναι δυνατόν να τις ευθυγÏαμμίσει, όμως δÏσκολα θα διατηÏήσει αυτή την ευθυγÏάμμιση για μεγάλο χÏονικό διάστημα. Επιτυχία θεωÏείται να πετυχαίνει αυτόν το συντονισμό την Ï€ÏÎπουσα στιγμή και μÏθος το να είναι συνεχώς ευθυγÏαμμισμÎνος. Αυτό που συμβαίνει σε στιγμÎÏ‚ ευθυγÏάμμισης είναι η θεαματική «Ï€ÎµÎ¹Î¸ÏŽ» που ακτινοβολεί και αιχμαλωτίζει τους πάντες και τα πάντα, Ï€Ïόσωπα, γεγονότα, συγκυÏίες, Îμψυχα, άψυχα, τα πάντα που συνδυάζονται με αυτό που επιδιώκει.
|
09401
|
pt101
|
Η φυσική, ψυχική και διανοητική δÏάση, όπως αναφÎÏεται στη «ÏƒÎºÎ¿Ï€Î¹Î¼ÏŒÏ„ητα», Îχουν σχÎση με το σώμα, την ψυχή και το πνεÏμα που συνήθως συζητοÏνται σε διάφοÏους κÏκλους;
|
|
<EsoPhos>
|
|
Και βÎβαια Îχουν σχÎση, όμως Ï€ÏÎπει να είμαστε Ï€Ïοσεκτικοί τι ακÏιβώς εννοεί κάθε κÏκλος για το σώμα, την ψυχή και το πνεÏμα. Μη ξεχνάμε ότι κάποιοι κÏκλοι θεωÏοÏν ευτελÎÏ‚ το σώμα και άλλοι το θεωÏοÏν ως το μόνο υπαÏκτό. Άλλοι διδάσκουν ότι το πνεÏμα είναι θεϊκό, ότι η ψυχή είναι μια εκδήλωση του σώματος, ότι το πνεÏμα είναι θνητό, ότι η ψυχή είναι αθάνατη και οÏτω καθ’ εξής. Τη Δυναμική ΕπικÎντÏωση δεν την ενδιαφÎÏουν τα Ï€Ïοσωπικά πιστεÏω του καθ’ ενός αλλά με ποια «ÎµÏγαλεία» ο άνθÏωπος παίÏνει αποφάσεις και ενεÏγεί στη ζωή του. Αυτά είναι που Ï€ÏÎπει κανείς να ευθυγÏαμμίσει για να θεμελιώσει και Ï€Ïοασπίσει την ευτυχία του. ΚανÎνας κÏκλος λοιπόν και καμιά μοÏφή επιστήμης δεν μποÏεί να αÏνηθεί ότι ο άνθÏωπος Îχει Ï„Ïεις διακÏιτÎÏ‚ όψεις και όχι Ï„ÎσσεÏεις ή δÏο: Τη φυσική (αισθήσεις, αισθήματα, μνήμη, οÏμÎÏ‚, κατά βάση), την ψυχική (Îνστικτα, συγκινήσεις, συναισθήματα και πολλά άλλα), τη διανοητική (κατανόηση, λογική, Îμπνευση, ενδιαφÎÏον κλπ).
|